exness

بورس

exness

بورس

طریقه نصب اندیکیتورها و اکسپرت ها

طریقه نصب اندیکیتورها و اکسپرت ها:    دریافت فیلم آموزشی


1-  ابتدا به فولدری میروید که نرم افزار متاتریدر را در آن نصب کردید . مانند  C:\Program Files\X (حرف ایکس نام کارگزاری شماست). برای پیدا کردن این مسیر به روی آیکن متاتریدر خود به روی دسکتاپ راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.سپس گزینه ی Open File Location را انتخاب نمایید تا وارد فولدر مسیر نصبی نرم افزار شوید.

2-  وارد دایرکتوری MQL4 شوید ( مانند  : C:\Program Files\X\MQL4) و اگر از متاتریدر 5 استفاده می نمایید وارد دایرکتوری MQL5  شوید.در آپدیت های جدید نرم افزار متاتریدر برای دسترسی به این فولدر می تواند پس از اجرای نرم افزار از منوی  file  گزینه ی Open Data Folder  را انتخاب نمایید.
3-  فایل مربوط به اندیکاتور و یا اکسپرت را که با یکی از پسوندهای ex4 یا mq4 (و برای متاتریدر5 ex5 یا mq5 ) می باشد را درون دایرکتوری همنام کپی نمایید.به این صورت که اگر قصد نصب یک اندیکاتور را دارید ، فایل مربوطه را داخل فولدر  Indicators و اگر قصد نصب یک اکسپرت را دارید ، فایل مربوطه را داخل فولدر Experts کپی نمایید.
4-  فایل اندیکاتور مورد نظر را در آنجا کپی کنید.
برخی از اکسپرتها برای استفاده فایلهای دیگری با پسوند DLL دارند.این فایلها اطلاعاتی را که اکسپرتها برای استفاده نیاز دارند را به صورت کد شده در خود نگهداری می کنند.در بسته های دانلودی از وب سایت گیلان بورس فایلهای مربوط به این دسته در فولدری جداگانه با نام libraries قرار داده شده اند. وقتی در بسته ی دانلودی این فولدر را مشاهده نمودید ، فایلهای داخل آن را داخل فولدر همنام کپی نمایید(libraries)
5-  اگر نرم افزار متاتریدر باز است آنرا ببندید و دوباره اجرا کنید.

Program Files

اکنون اندیکاتور یا اکسپرت شما آماده استفاده است . برای استفاده از آن مراحل زیر را طی کنید :

1 - نرم افزار متاتریدرتان را اجرا نمایید.از منوی View گزینه ی  Navigator را انتخاب نمایید تا در سمت چپ چارت شما پنجره ای باز شود.همچنین می توانید از کلید های ترکیبی ( Ctrl + N ) استفاده نمایید
2 - در بخش  Navigator سه دسته بندی وجود دارد.
-دسته ی اول (Accunts) مشخصات حساب شماست .
-دسته ی دوم (Indicators) مجموعه ی اندیکاتورهای شماست.پس از نصب متاتریدر به صورت پیش فرض اندیکاتورهای رسمی و کاربردی این نرم افزار نصب شده است.اندیکاتور نصب شده ی شما در این قسمت قرار دارد.
-دسته سوم ( Experts ) مجموعه ی اکسپرت های شماست. پس از نصب متاتریدر به صورت پیش فرض دو اکسپرت آزمایشی در نرم افزار نصب شده است.اکسپرت نصب شده ی شما نیز در این قسمت قرار دارد.

منو Navigator

نکته : اگر اندیکاتور و یا اکسپرت کپی شده در این قسمت مشاهده نشد احتمالات زیر وجود دارد:

1 - یکی از مراحل کپی را درست انجام نداده اید . 2 -فایل شما کامپایل نشده است ، یک بار دیگر متاتریدر را ببندید و مجددا اجرا نمایید . 3- اندیکاتور یا اکسپرت مورد نظر دارای مشکل است و یا با نسخه ی متاتریدر شما همخوانی ندارد.

برای اجرای اندیکاتورها و اکسپرت ها تنها کافیست به روی نام آنها دبل کلیک نمایید.
پس از اجرای یک اندیکاتور :در تب اول (About) مشخصات تولید کننده ی محصول را مشاهده می نمایید و اگر اندیکاتور مربوطه دارای تنظیماتی باشد در تب های دیگر می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید.

پس از اجرای یک اکسپرت :
در تب (Common) تنظیمات نحوه اجرای اکسپرت به روی حساب شما وجود دارد.در این قسمت می توانید مشخص نمایید که :
1 : اکسپرت تنها بتواند پوزیشن های خرید یا فروش و یا هر دو را باز نماید(لانگ =خرید ، شورت = فروش ).این بخش عمدتا به روی هر دو (Long & Short ) قرار می گیرد.
2 : اکسپرت پس از باز کردن یک معامله به شما اخطار دهد
3 : اکسپرت اجازه ی معامله به صورت زنده را داشته باشد.چنانچه قصد استفاده از اکسپرت را به صورت زنده دارید این گزینه حتما باید تیک دار باشد.
4 : اکسپرت قبل از هر معامله از شما اجازه بگیرد.
5 : اجازه ی استفاده از فایل dll  را به اکسپرت بدهید.توجه داشته باشید برای اکسپرتهایی که فایل dll  دارند این گزینه حتما باید تیک دار باشد.همچنین پس از فعال سازی اکسپرت به تعداد مقادیر فراخوانی شده در فایل dll  از شما اجازه گرفته می شود که باید به تمام آنها اجازه دهید.یعنی باید در پیغام نمایش داده شده تایید را انتخاب نمایید.

در تب (Inputs) می توانید تنظیمات اختصاصی مربوط به کارکرد اکسپرت از قبیل حجم معاملات ، مدیرت سرمایه ، تنظیمات استراتژی مربوط به اکسپرت را مشخص نمایید.اگر در پوشه ی دانلودی شما فایلی با پسورد Set  وجود داشت ، می توانید آنرا از طریق گزینه ی Load وارد نمایید.فایلهای Set مجموعه ای از تنظیمات است که بهترین حالت استفاده از آن اکسپرت را از نظر ارائه دهنده در خود ذخیره کرده است.

پس از انجام تنظیمات و با زدن دکمه (OK) اکسپرت به روی همان جفت ارز فعال شده و عکس آدمک خندان در بالای چارت سمت راست نمایش داده می شود.

Expert Properties

نکته :
اگر عکس آدمک به صورت ناراحت بود نشانه فعال نشدن اکسپرت است و به این معناست که گزینه ی (Allow Live Trading ) در تب (common) تیک دار نیست.
برای دیدن فعالیت ها و یا اخطار های احتمالی اکسپرت به بخش Jurnal مراجعه نمایید.برای نمایش این بخش از منوی Viwe گزینه ی  Terminal  را انتخاب نمایید.همچنین می توانید از کلید های ترکیبی Ctrl + T استفاده نمایید.

Expert smile
با اجرای هر اکسپرت به روی یک نمودار ، آن اکسپرت تنها به روی آن جفت ارز فعال می شود.البته برخی از اکسپرتها هستند که بر اساس استراتژی خود می توانند با قرار گرفتن به روی یک نمودار ، به روی چند جفت ارز معامله کنند . معمولا این اکسپرت ها درتنظیمات خود گزینه ای برای این مورد دارند.همچنین شما می توانید چند اکسپرت را به روی یک جفت ارز فعال نمایید.

نحوه استفاده از استراتژی های معاملاتی :
استراتژی های معاماتی مجموعه ای از قوانین هستند که به شما نقاط ورود و خروج از بازار را نشان می دهند.هر استراتژی قوانین خاص خود را دارد که معمولا به همراه فایل راهنما توضیحات نحوه استفاده و قوانین آن شرح داده شده است . برخی از استراتژی ها بر مبنای اندیکاتور ها هستند و یا اندیکاتورها بخشی از آن را تشکیل می دهند . برای نصب یک استراتژی معاملاتی کافیست اندیکاتورهای مربوطه را نصب نموده و سپس اقدام نصب و اجرای تمپلیت(Tamplate)  آن استراتژی نمایید.
تمپلیت ها در واقع فایلهایی هستند که درون خود نحوه اجرا و تنظیمات یک یا چندین اندیکاتور را ذخیره می کنند . یعنی شما وقتی تمپلیت یک استراتژی را اجرا نمایید،تمامی اندیکاتورها با تنظیمات مروبط به آن استراتژی به روی چارت شما نمایش داده می شود.
برای نصب یک تمپلیت تنها کافیست فایل آن تمپلیت را با پسوند tpl  داخل پوشه ی تمپیلیت( مانند  : C:\Program Files\X\templates) کپی نمایید و از طریق منوی Chart و بخش  Template ، نام تمپلیت نصب شده را انتخاب نمایید.

template Folder
توجه داشته باشید که برای اجرای یک تمپلیت حتما باید تمامی اندیکاتورهای مربوط به آن استراتژی را نصب نموده باشید.همچنین اگر می خواهید تمپلیت اختصاصی خود را ایجاد نمایید باید پس از اجرای اندیکاتورهای مورد نظرتان ، روی چارت کلیک راست کنید و از منوی Template گزینه Save Template را بزنید و تمپلیت خود را با نام مورد نظر ذخیره نمایی د. پس از آن هر نموداری را باز کنید و تمپلیتتان را لود کنید ، چارت شما با همان تنظیمات باز می شود.برای فراخوانی تمپلیت کپی و یا ذخیره شده از منوی Chart گزینه ی Template را انتخاب نمایید و یا از میانبر این گزینه در نوار ابزار استفاده نمایید.

template Metatrader


  دریافت فیلم آموزشی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.