exness

بورس

exness

بورس

اندیکاتور گاوها و خرس ها

معاملات هر سهم در بازار نتیجه درگیری بین خریداران "گاوها" که باعث افزایش قیمت سهم می گردند و فروشندگان "خرس ها" که باعث کاهش قیمت می گردند است.

بسته به آنکه کدام گروه برنده این دعوا شود، سهم در انتهای بازار با قیمتی بسته می شود که می تواند بالاتر یا پایین تر از قیمت روز گذشته خود باشد.

بنابراین برنده این درگیری از روی قیمتهای بالا و یا پایین سهم قابل تشخیص خواهد بود.

 

bull_bear.jpeg

از این رو بسیار اهمت دارد که قدرت گاوها در بازار مورد بررسی مدام ما باشد زیرا تغییر رفتار آنها منجر به تغییر روند سهم خواهد شد.

 

اندیکاتورهای سفارشی مطرح شده در این تاپیک (با ذکر مثال) به معرفی مهمترین نمونه های موجود خواهد پرداخت.


قدرت گاوها = بالاترین قیمت - میانگین حرکت نمایی
Bulls Power = High Price – Exponential Moving Average

 

bulls_power_indicator.png

سیگنال خرید
سیگنال خرید زمانی صادرمی شود که اندیکاتور قدرت گاوها بالاتر از عدد صفر قرار بگیرد.
 

bulls_power_indicator_buy_signal.png

سیگنال فروش
اگر اندیکاتور، پس از حرکت به سمت پایین خط شاخص را قطع کرد، بدین معنی است که قیمت در حال ریزش است در این حالت اندیکاتور زیر عدد صفر قرار خواهد گرفت.

 

bulls_power_indicator_exit_signal.png


 

پی نوشت:

میگویند 4 حیوان در بازار وجود دارند. گاو (bull)، خرس (bear) ، گوسفند و خوک. گاوها و خرسها در بازار پول در می آورند اما خوکها و گوسفندها قربانی میشوند.
گاوها خریدارها هستند. به فروشندگان هم خرس میگویند. خوکها طمعکاران هستند که با ترید کردن طمعشان را ارضاء میکنند و قربانی میشوند. آنها وقتی به ترید دست میزنند آنقدر حجم بالایی را معامله میکنند که با کوچکترین نوسانی نابود میشوند. بقیه خوکها آنقدر منتظر سود بیشتر و بیشتر میشوند که نابود میشوند. از طرف دیگر گوسفندها با ترس حاکم بر وجودشان از ترند، اساتید اعظم و نظرات دیگران پیروی میکنند. آنها گاهی شاخ گاو روی سرشان میگذارند و گاهی به پوستین خرس میخزند اما چیزی جز گوسفندی ترسو نیستند. نشانه آنها ترس و تاسفشان است زمانی که بازار کمی نوسان میکند.
هرکجا بازاری هست، گاوها میخرند، خرسها می فروشند، خوکها و گوسفندها زیر دست و پا می لولند و تریدرهایی که هنوز تصمیم نگرفته اند روی مرز حرکت میکنند.


نام اندیکاتور: Bears Power

لینک دانلود: http://www.mql5.com/en/code/15

 

نحوه استفاده:
پیشنهاد می گردد این اندیکاتور در کنار یکی از اندیکاتورهای روندی (مثل اندیکاتور میانگین حرکت Moving Average) مورد استفاده قرار بگیرد.

سیگنال خرید:
اگر اندیکاتور قیمت صعودی باشد و اندیکاتور قدرت خرس ها در زیر عدد صفر قرار داشته باشد اما جهت آن رو به بالا باشد، سیگنال خرید صادر می شود.

 

h1-mofid-securities-co-temp-file-screens

همانگونه که مشاهده می شود خروج خرس ها از سهم باعث روند صعودی شپنا شده است


نام اندیکاتور: Bulls Power

لینک دانلود: http://www.mql5.com/en/code/16

 

نحوه استفاده:
پیشنهاد می گردد این اندیکاتور در کنار یکی از اندیکاتورهای روندی (مثل اندیکاتور میانگین حرکت Moving Average) مورد استفاده قرار بگیرد.

سیگنال فروش:
اگر اندیکاتور قیمت نزولی باشد و اندیکاتور قدرت گاوها در بالای عدد صفر قرار داشته باشد اما جهت آن رو به پایین باشد، سیگنال فروش صادر می شود.

 

h1-mofid-securities-co-temp-file-screens

همانگونه که مشاهده می شود خروج گاوها از سهم باعث روند نزولی مداران شده است


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.